tisdag, januari 30, 2007

Filmkunskap, ett ämne och underställ

Understället för att det är sjukt skönt att ha underst, varmt och fint :)

Jag fick förövrigt byta till filmkunskap och jag var helt ärlig, inga överdrifter eller osanningar utan bara ett klart och ärligt svar om varför jag ville byta bort filosofin.
Min första lektion under filmkunskapen såg vi på Leon, som fått mycket bra kritik överallt. Jag tycker det var en bra film, men med ljud av kass kvalite och en skärm som visade alla färger i nyanser av lila, rosa och rött försvan en del av magin som står att läsa om filmen.
Men en analys av dramaturgisk model skall göras på denna film, ska inlämnas egentligen på tisdag men då ska jag gå på begravningen så jag har nån extra dag att knåpa.

Sen till uppsatsen om internationella relationer sågade läraren mitt första val, nämligen kvinnofrågan i kina.
Så det blir att läsa om vilket land i norden som tar emot mest flyktingar och varför.
också ruggigt intresant.

Ikväll bjudes det på styrketräning och fiskpinnar!

Inga kommentarer: